Ingyenesen átvehető Vecsésen és Fóton, vagy ingyenes szállítás 50 000 Ft felett!

Biztosra akarsz menni?

Nézd meg Vecsésen vagy Fóton!

Egyeztess időpontot:

+36-70-400-3319 Vecsés, Zrínyi u 101
+36-70-619-4090 Fót, Mária utca 5/a

Utazás

British Airways - A Brit Elegancia és Innováció a Felhők Felett

A British Airways (BA) az Egyesült Királyság nemzeti légitársasága, amelynek központja Londonban található, fő bázisa pedig a Heathrow repülőtér. Az easyJet után a második legnagyobb brit légitársaság a flottaméret és az utasszám alapján. A BA 1974-ben alakult, amikor a Brit Kormány létrehozta a British Airways Boardot, hogy irányítsa a nemzeti légitársaságokat, a British Overseas Airways Corporationt és a British European Airways-t, valamint két regionális légitársaságot, a Cambrian Airwayst és a Northeast Airwayst. E négy vállalat 1974. március 31-én egyesült, létrehozva a British Airwayst.

Poggyászszabályzat

A British Airways poggyászszabályzata az utazási osztálytól és a foglalás típusától függően változik. Az alábbiakban összefoglaljuk a kézipoggyászra és a feladott poggyászra vonatkozó főbb előírásokat.

Kézipoggyász

Minden utas két darab kézipoggyászt vihet fel a fedélzetre:

  1. Nagyobb kézipoggyász: Maximális mérete 56 x 45 x 25 cm, súlya legfeljebb 23 kg lehet.
  2. Kisebb személyes táska: Maximális mérete 40 x 30 x 15 cm, súlya legfeljebb 23 kg lehet.

Fontos, hogy a kézipoggyászt az utasnak segítség nélkül kell a fej feletti tárolóba helyeznie, a kisebb táskát pedig az előtte lévő ülés alá kell elhelyezni.

Feladott poggyász

A feladott poggyászra vonatkozó szabályok az utazási osztálytól és a jegytípustól függnek:

  • Economy Basic: Nem tartalmaz feladott poggyászt.
  • Economy (feladott poggyásszal): 1 db, legfeljebb 23 kg súlyú poggyász.
  • Premium Economy: 2 db, egyenként legfeljebb 23 kg súlyú poggyász.
  • Business: 2 db, egyenként legfeljebb 32 kg súlyú poggyász.
  • First Class: 3 db, egyenként legfeljebb 32 kg súlyú poggyász.

A feladott poggyászok maximális mérete 90 x 75 x 43 cm lehet.

Túlsúlyos és túlméretes poggyász

Amennyiben a poggyász meghaladja a megengedett súly- vagy mérethatárokat, további díjak merülhetnek fel. A túlsúlyos poggyászok esetében a maximális súlyhatár 32 kg. A túlméretes poggyászok esetében a maximális méret 190 x 75 x 65 cm lehet.

Speciális poggyászok

A British Airways lehetőséget biztosít speciális poggyászok, például sportfelszerelések vagy hangszerek szállítására is. Ezekre külön szabályok és díjak vonatkozhatnak, ezért érdemes előre tájékozódni a légitársaság honlapján.

Privatizáció és terjeszkedés

A BA majdnem 13 évig állami tulajdonban volt, mígnem 1987 februárjában privatizálták a Konzervatív Párt kormányzása alatt. Ezt követően a légitársaság gyors növekedésnek indult, és 1987 júliusában felvásárolta a British Caledoniant. A 90-es évek elején a BA a "The World's Favourite Airline" (A világ kedvenc légitársasága) szlogent használta, mivel dominálta hazai versenytársait.

Nemzetközi szövetségek és együttműködések

A British Airways 1999-ben alapító tagja volt a Oneworld légiszövetségnek, olyan légitársaságokkal együtt, mint az American Airlines, a Cathay Pacific és a Qantas. Ez a szövetség jelenleg a harmadik legnagyobb a világon, a SkyTeam és a Star Alliance után.

2008 júliusában a BA bejelentette egyesülési tervét az Iberiával, egy másik Oneworld szövetségi taggal, amelyben mindkét légitársaság megtartotta eredeti márkáját. Az egyesülést 2010 áprilisában erősítették meg, és 2011. január 21-én létrejött az International Airlines Group (IAG), amely éves bevétel alapján a világ harmadik legnagyobb légitársasági csoportja lett.

Flotta és útvonalhálózat

2025-re a British Airways flottája 274 repülőgépből áll, és további 42 gépre van rendelése. A légitársaság Airbus keskenytörzsű és széles törzsű, valamint Boeing széles törzsű repülőgépeket üzemeltet, különösen a 777-es és 787-es típusokat. 2020 októberében a BA nyugdíjazta 747-400-as flottáját, amelynek egyik legnagyobb üzemeltetője volt.

A British Airways több mint 170 desztinációt szolgál ki 70 országban, beleértve nyolc belföldi és 27 amerikai célállomást.

Pénzügyi teljesítmény és kihívások

A COVID-19 világjárvány jelentős hatással volt a légiközlekedési iparágra, és a British Airways sem volt kivétel. 2020-ban a BA kénytelen volt 42 000 fős munkaerejéből 12 000 munkahelyet megszüntetni. Az IAG becslése szerint több évbe telik, mire a légi közlekedési ipar visszatér a korábbi teljesítmény- és jövedelmezőségi szintekre. Azonban 2022-ben drámai növekedés volt tapasztalható az utazások terén, és a vállalat most munkaerőhiánnyal küzdött, ami több mint 1 500 járat törléséhez vezetett.

2024-ben a British Airways és anyavállalata, az IAG jelentős nyereségnövekedést ért el az erős transzatlanti jegyeladásoknak és a COVID utáni utasszám-növekedésnek köszönhetően. Az IAG 2,73 milliárd eurós adózás utáni nyereséget és 4,3 milliárd eurós működési nyereséget jelentett, ami 22%-os növekedést jelent az előző évhez képest. A British Airways jelentős szerepet játszott ebben a sikerben, 2 milliárd fonttal járulva hozzá az IAG bevételeihez.

Azonban a légitársaság működési kihívásokkal is szembesült. A COVID utáni időszakban a Heathrow-n a járattörlések és késések aránya megduplázódott a járvány előtti szintekhez képest. Az elmúlt évben a BA járatainak 9%-a volt érintett, szemben a 2019-es 4,5%-kal. A légitársaság küzdött a légi forgalomirányítási problémákkal és a hajtóműhiánnyal